woensdag 9 januari 2013

My jeans don't fit (4)

Dit is een vervolg op het derde deel van My jeans don't fit. Klik hier om deze terug te lezen! 

Mijn relatie met Jonathan is veel hechter geworden dan in de eerste paar jaar dat we bij elkaar waren. Jonathan houdt er van om mij te verwennen, en ik houd ervan om verwent te worden. Hij maakt het huis schoon, doet de boodschappen en probeert elke middag met mij te lunchen.

Ik ben met mijn opleiding gestopt en ben veel thuis. Ik kook graag en sta dan ook regelmatig de hele dag in de keuken. Morgen komen een aantal van mijn vriendinnen langs en in voorbereiding daarvan maak ik vandaag twee taarten, zelfgemaakte bonbon's en een grote pan kip/kerrie roomsoep.


Jonathan heeft gisteravond ook de boodschappen gedaan en ik vind in de koelkast alles van mijn lijstje, en meer. Even kijken.. Voor de schuimtaart heb ik het volgende nodig..

  • 100 g eiwit
  • 200 g suiker (hier neem ik wat meer van, extra zoet daar houden we van!)
  • 100 g witte chocolade (hier heb ik een 300 grams reep van, dan is er nog wat extra en wat te snoepen)
  • 500 ml slagroom 
  • 75 g suiker
  • 250 g aardbeien
  • poedersuiker

Ik zet eerst de oven aan, die is nog een beetje warm van de croissants die ik net gemaakt (én gegeten) heb, dus die is zó warm. Ik scheid het eiwit van het eigeel en klop deze op met de suiker. Ik geloof dat ik wat teveel heb, maar dan maak ik wat extra merengues van. Ik spuit op de bakplaat 3 grote ronde lagen en schuif deze de oven in. Van het eiwit wat ik over heb maak ik een stuk of vijf mooie bloemen. Ik stel de timer in op 4 uur, daar hoef ik voorlopig niets meer aan te doen!

Ik klop een de literfles slagroom op en realiseer me dat ik maar een halve liter nodig heb voor de taart. Ik wil de slagroom in de koelkast zetten en zie daar.. aardbeien! Daar heb ik wel trek in! Ik pak een kom, snijd aardbeien, strooi er 2 eetlepels poedersuiker over en schep er een paar flinke lepels slagroom overheen. Oh.. eh ik breek ook nog een paar stukken witte chocolade! Dit is echt een droomtoetje..

Ik neem mijn bakje mee naar de woonkamer, en installeer mezelf op de bank met de aardbeien en een kop koffie. Het is nog vroeg, koffietijd begint zo. Ik kijk het tegenwoordig bijna elke dag, want 's ochtends heb ik vaak niet veel te doen.

Hm hm hmm.. wat is dit lekker. Ik neem hap na hap terwijl Loretta en Quinty praten over een nieuwe musical die vanaf vanavond draait. Een hap zomer (of suiker-?)zoete aardbeien, gevolgt door een paar happen witte chocolade en dat alles onder een dikke laag slagroom. Hmmm ik word er helemaal vrolijk van. Op tv vertellen een aantal slanke musicalsterren over hun werk en de voorstelling van vanavond. Ik moet er niet aan denken, dansen en zingen als mijn beroep. Het lijkt me een hele zware baan, ze zien er ook uit alsof ze veel sporten.

In de afgelopen weken, na de bewuste avond met Jonathan zeg maar, heb ik niet meer gesport en heb me zeker niet aan een suiker- en vetvrij dieet gehouden. Ik eet niet bewust heel veel zoete, lekkere taarten en hartige hapjes, maar toch het lijkt wel alsof ik aan een stuk door eet tegenwoordig.

Ik heb met Jonathan afgesproken dat ik me elke zaterdagmorgen samen met hem weeg. Hij leest dan mijn gewicht voor en in de afgelopen 3 weken ben ik elke week een tot twee kilo aangekomen, in totaal ongeveer 4 kilo. Ik weet ook wel dat het niet zo door kan gaan maar de sex met Jo is echt fantastisch en ik mag eten wat ik wil. Waar ik ook maar trek in heb! Soms eet ik zelfs tijdens de sex. Meestal bonbon's, terwijl Jonathan me over mijn hele lichaam streelt en kust. Als ik er aan denk raak ik opgewonden...

Ik besluit een dutje te doen en er over te dromen totdat het eiwit hard geworden is...

Na drie uur wordt ik wakker en ruik ik heerlijke geuren uit de keuken komen. Ik weet direct wat dat is, Jonathan staat lunch te maken! De schuimschijven staan al af te koelen en er staat een quiche in de oven. "Bijna klaar, je zult wel honger hebben"- zegt Jonathan....

Na het eten staat mijn bloesje strak gespannen en voel ik me vol. De lunch was echt héél erg lekker. Jonathan geeft me een knuffel en gaat op zijn knieen, hij opent mijn bloesje een stukje en geeft me kleine kusjes op mijn buik. Hmm, wat kan ik hier van genieten. "Trek lekker wat comfortabels aan, liefje" zegt hij. Hij vertrekt weer naar zijn werk en ik knoop mijn bloesje weer dicht, althans, voor zover dat gaat.

Ik smelt de chocolade, smeer deze uit over de hard geworden eiwit schijven. Daaroverheen gaat slagroom en daarmee 'plak' ik de drie schijven op elkaar. Ondertussen proef ik één van de 'bloemen', ze smaken echt super! Deze taart móet wel een succes worden. Ik smeer iets te veel, maar alle overgebleven slagroom op de taart, leg er gezoete aardbeien op en een paar schuimbloemen.

< En dit is het resultaat! Misschien niet de allermooiste taart, maar lekker... zeker!


Vanmiddag maak ik nóg een taart, maar daarover later meer. Wordt vervolgt!




1 opmerking: